Poznaj przepis na domową zupkę instant – bez gotowania, z samych zdrowych składników, pełnowartościowa, i do tego – z kimchi

“Chińska zupka” w domowej wersji, pyszna zupa z kimchi instant

 

Kto nie je nigdy przenigdy zupek chińskich, niech pierwszy rzuci kamieniem. Wszyscy wiemy – niezdrowe, często niezbyt smaczne, mają zdecydowanie zbyt wiele soli, tłuszcz palmowy i całą masę badziewia w składzie. Do tego taka zupka, bez żadnych dodatków, nie jest nawet zbyt sycąca. Co nie zmienia faktu, że ratują nam tyłki i puste żołądki od bardzo dawna. A co jeśli Ci powiem, że możesz sobie złożyć taką zupkę z kilku składników (ok, przyznaję – duża część z was nie będzie mieć ich w domu, ale może następnym razem rzucicie na nie łaskawym okiem, jak będziecie w sklepie), i będzie ona pyszna, pełnowartościowa i szybka w przygotowaniu niczym pendolino? Proponuję wersję z dodatkiem kimchi – ja wykorzystałam resztki domowej, ale coraz częściej można ją kupić nawet w Biedronce, czy Lidlu. A warto – bo jak zobaczycie wcale nie musicie wiele z tym super zdrowym produktem kombinować. Bardzo ważny jest dodatek tofu – to źródło pełnowartościowego białka sprawi, że będzie dobrze odżywieni i najedzeni.

 

Składniki:

1 porcja

  • Pół opakowania makaronu vermicelli (glass noodle) – taki makaron nie wymaga gotowania, wystarczy zalać go wrzątkiem, dlatego jest takim super składnikiem. Warto mieć pod ręką w domowej spiżarni.
  • Pół kostki tofu – dowolnie jakie, sprawdzi się każdy rodzaj, możesz też zaszaleć i dodać tempeh.
  • 1 łyżka jasnego sosu sojowego – najlepiej niskosodowego, tutaj polecam dać mniej, i ewentualnie dodać później, ponieważ dużo zależy ile wody wlejecie i jaką objętość ma Wasza miska.
  • Kimchi – w ilości, ile wlezie.
  • Kiełki fasoli mung lub inne – opcjonalnie, ale warto – u mnie zrobione własną metodą (przypięte na Instagramie na profilu jako “Kiełki DIY”).
  • Jakaś ilość zielonego, np. dymka – bez stresu, opcjonalnie.
  • Do tego: olej sezamowy (możesz dać inny zdrowy tłuszcz, ale ten wnosi mnóstwo dodatkowego aromatu) i więcej sosu sojowego do smaku (według własnych preferencji).

Przygotowanie:

  • Tu naprawdę nie ma wielkiej filozofii, nawet jeśli gotowanie wody na herbatę czasem cię przerasta, to dasz radę, wierzę w Ciebie.
  • Makaron wrzuć do miski (ma jedną wadę – trudno go rozdzielić, można uwalić w ten sposób pół kuchni, ale nie jest to też fizyka kwantowa).
  • Wrzuć pół kostki tofu, pokrojonego w kostkę.
  • Dodaj jasny sos sojowy, maksymalnie jedną łyżkę
  • Zalej to wszystko wrzątkiem i zostaw na 2-3 minuty.
  • Dowal na górę kimchi – tyle, ile wlezie, podlej olejem sezamowym (ok. 1 łyżki), dodaj sos sojowy jeśli nie jest wystarczająco słone (ale powinno być, bo kimchi też jest słone), dla efektu obsyp posiekaną dymką, czy tam innym szczypiorkiem. No i wcinaj.
Co zrobić z grillowanych warzyw?

Więcej wege przepisów:

Wegetariańska zupa Pho

Wegetariańska zupa Pho

Wietnamska zupa Pho w wegańskim wydaniu - poznaj przepisPrzepis na zupę Pho w wersji wege   No nie będę owijać w bawełnę - szybkie danie to to nie jest. Zdecydowanie polecam Pho osobom, które lubią kuchnię azjatycką, ponieważ znajdują się tu wszystkie te...

Kimchi czyli koreańska fermentowana kapusta to jeden z najzdrowszych produktów na świecie. Nie ma prostszego przepis niż ten na zupę z kimchi w wersji instant.